BioMamka.cz

Blog žen, které se snaží žít vědomě a v souladu s přírodou.

BioMamka.cz Strava Zimní snídaně

Zimní snídaně



Dnes, kdy je nabídka v obchodech stále stejná, je těžké vnímat odlišnosti ve stravování v jednotlivých ročních obdobích. Proto doporučuji vyměnit supermarkety za farmářské obchody. Ty jsou v současné době o poznání chudší ve své nabídce. A je to tak v pořádku. Pro lidský organismus není dobré stravovat se stále stejně. Je třeba reagovat na přírodu a její cykly.

Strava v zimě by měla být zahřívací. Hned ráno je dobré nastartovat teplým jídlem, které vám dodá energii. Pokud máte rádi sladké, je ideální kaše v různých obměnách. Pokud slané, je výbornou variantou zeleninová polévka.

Řada lidí má ráno naspěch a je pro ně nepředstavitelné, že by měli vařit. Polévku je možné udělat i den předem. Stačí zeleninový vývar s kořenovou zeleninou. Nic složitého. Ráno jenom ohřejete.

Co se týče kaší, tak úplně nejrychlejší variantou je vločková kaše. Já mám stále zásobu vloček, které ráno jenom zaliju horkou vodou, nechám cca 5 minut nabobtnat, přidám rozinky nebo jiné sušené ovoce a je hotovo. O nic delší příprava než mazání chleba.

Vedle vloček můžou být dalším základem pro kaši jáhly, polenta nebo například pohanka. Přidat lze, jak už bylo zmíněno, jakékoliv sušené ovoce (rozinky, brusinky, třešně, křížaly,…), rozvařená jablka, povidla, oříšky a různá semínka. Dochutit lze javorovým sirupem, skořicí, medem. Variací je celá řada. Záleží na chuti každého.

Taková hutnější snídaně je ideální přibližně kolem deváté hodiny. To může být pro řadu pracujících lidí problém. Zkuste si na ně zvyknout tedy alespoň o víkendu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *