Slunečnicová semínka – bohatý zdroj vitamínů a zdravých tuků

Jak je známo, činnost nervů lze posilovat například vlašskými či dalšími oříšky. Věděli jste ale, že nervům prospějí i slunečnicová semínka? A pokud vás honí “mlsná”, anebo máte hlad, dejte si pár slunečnicových semínek, jenž hlad umí zahnat. Jaké další problémy umí vyřešit slunečnicová semínka a proč se vyplatí je konzumovat?

Slunečnice – zdroj blahodárných semínek

Slunečnice, z níž následně získáte zdravá semínka, je také okrasná rostlina, která dorůstá výšky 60 až 400 cm. Nevyžaduje náročné podmínky pro pěstování. Vhodné umístění je však spíše na slunném místě, kde bude rostlina chráněna před větrem. Co se týká půdy, tato by měla být propustná hlinitopísčitá, jenž je bohatá na živiny.

Domácí, anebo z obchodu

Jmenovaná semínka lze zakoupit v obchodě, avšak jestliže pěstujete slunečnice, můžete si je sklidit z nich. A jak? Stačí, když květ slunečnice důkladně usušíte, a to ihned, jakmile začne slunečnice vadnout. Když bude květ dostatečně suchý, začnou z něj vypadávat semena, jenž mají černo-žlutou barvu. Dále nechte semena opět důkladně proschnout a uložte do vzduchotěsné nádoby.

Na chuť, anebo jako součást jídel

Slunečnicová semínka můžete konzumovat “jen tak” – na chuť, avšak jejich použití se přímo nabízí i do různých pokrmů. Upéct můžete například chléb či jiné pečivo, jenž posypete právě slunečnicovými semínky. Dále jimi můžete obzvláštnit zeleninové saláty, pesta a další dobroty.

Důležité výživné látky

Slunečnicová semínka neobsahují pouze spoustu proteinu, vlákniny či antioxidantů. Nachází se v nich také dostatek železa, vápníku, hořčíku, zinku, draslíku, mědi, vitamínu E, B, omega – 6 mastných kyselin a dalších.

Podporují zdraví mozku či urychlují proces hojení

Díky shora jmenovaným vitamínům a dalším tělu prospěšným látkám slouží například jako velký zdroj energie. Dále zlepšují trávení, pomáhají při zácpě, posilují imunitní systém, pomáhají regulovat hladinu cholesterolu v krvi a zmírňují stres a napětí. V neposlední řadě také prospívají pokožce, která díky nim zůstává mladistvá a bez větších vrásek. Účinky slunečnicových semínek na lidské zdraví jsou mnohé, a proto se vyplatí je konzumovat, avšak v přiměřeném množství.