Správné držení těla

Bolest hlavy, zad, za krkem, vyčerpání i únava mohou být důsledkem špatného držení těla, a to nejen při chůzi, ale i při sezení a dalších činnostech. Není divu, když páteř je jednou z nejvíce zatěžovaných částí těla. Právě díky ní můžete chodit a vykonávat další činnosti. Také slouží jako opora těla, kdy drží hlavu a trup. Jak správně držet tělo, abyste si nepřivodili zdravotní problémy?

Nastavení pohybového aparátu

Často slýcháte o správném držení těla? To znamená, že váš pohybový aparát nastavíte tak, že vazy, šlachy, svaly a klouby nebudete mít napnuté a zatížené více, než je třeba. To znamená, že tyto budou ve stavu, který tělu neubližuje. Postupem času si na toto nastavení zvyknete a bude pro vás přirozené.

Následky špatného držení těla

Díky dlouhodobému špatnému držení těla si můžete přivodit nejeden zdravotní problém. Mezi tyto nepříjemné záležitosti se řadí například kulatá či plochá záda, skolióza páteře či zvýšená bederní lordóza.

Rovná/ý jako struna

Vzpřímená hlava, zatažená ramena a vypnutý hrudník. Přesně takto by mělo vypadat tělo při správném držení. Zkuste si představit strunu. Ta je přece také napnutá a nikoliv křivá.

Přestávky při sedací práci

Jestliže trávíte mnoho času v sedu, je důležité nejen správné držení těla (sed s narovnanými zády) při sedu, ale i ergonomické kancelářské pracovní prostředí a zejména dodržování pravidelných přestávek.

Vzpřímená chůze

Při chůzi se snažte nehrbit, abyste se vyhnuli hrbu na vašich zádech. Představte si, že máte na hlavně knihu a snažíte se, aby vám nespadla.

Zeď jako nejlepší pomocník

Jestliže si stále nejste jisti, zda je vaše držení těla správné, postavte se zády ke zdi. Vaše ramena by se měla dotýkat zdi, a to stejně jako i hlava.

Správné podmínky pro spánek

Ve spánku sice držení těla příliš neovlivníte, ale přesto můžete tělu dopřát pohodlí i při spánku. Kupte si matraci, která je pevnější. Záda tak budou mít lepší podporu. A jestliže si rádi dopřáváte spoustu polštářů pod hlavou, zapomeňte na to. Pro správné držení těla při spánku to není příliš vhodné.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *